Veelgestelde vragen

over Levering en Beschikbaarheid

Is alles op de site direct leverbaar? 

In principe wel. Alles wat bestelbaar is, is ook meteen leverbaar. Als dat niet het geval is, staat het bij het artikel vermeld.

Dus jullie hebben alles op voorraad? 
We hebben alle artikelen die we verkopen in eigen voorraad. 
Maar voorraad raakt wel eens op. Bij het artikel staat dan vermeld dat het uitverkocht is.

Het artikel dat ik wilde kopen is uitverkocht, wat nu? 
Meestal bestellen we een artikel opnieuw. Soms al voordat het uitverkocht is, maar soms gaat daar ook wat tijd overheen. Bij het artikel staat dan `dit artikel is uitverkocht`. Mail of bel ons even om te informeren wanneer het er weer is. Zodra bekend is wanneer een artikel weer leverbaar is, zetten we het erbij en kunt u het vinden op de pagina.

Kan ik een artikel reserveren?
We kunnen u een mail sturen als uitverkochte artikelen weer leverbaar zijn. 
En als bekend is wanneer het artikel weer leverbaar is, kunt u het vooraf bestellen. We sturen het u dan meteen toe als het geleverd is. (let op: levertijden zijn altijd indicatief)

Ik wil graag een grotere hoeveelheid artikelen bestellen, kan er dan ook iets van de prijs af? 
In principe niet, wij hanteren als winkel al zeer strakken verkoopprijzen, zodat u niet de hoofdprijs hoeft te betalen. Niet voor niets heet een deel van de winkel dan ook: Liefdewerk oud papier.

randje5.jpg

over Bestellen

Hoe kan ik bestellen? 
Klik in de balk rechts op een categorie. Op de pagina verschijnen nu verschillende artikelen. Achter elk artikel staat - mits beschikbaar - een knop BESTELLEN. Klik hierop. Als er verder geen keuze meer gemaakt hoeft te worden vwb de kleur of maat of iets dergelijks, ligt het artikel meteen in uw mandje. Soms wordt gevraagd om een keuze. Klik op de grijze pijl achter de balk en geef uw keuze op. Klik dan op BESTELLEN et voila! U ziet het artikel meteen in de winkelwagen liggen.

Ik ben klaar met winkelen. En nu? 
Kies de betaalwijze en het land. Klik rechts op de knop `Bestelling Afronden`, vul de gevraagde gegevens in op het formulier. Klik daarna weer op `Bestelling Afronden`. Er verschijnt nu een overzicht van je bestelling. Klopt allemaal? Mooi. Leest u de algemene voorwaarden onderaan de pagina en vink aan dat je deze gelezen hebt en instemt. Klik tot slot op `Bestelling Bevestigen` en volg de verdere instructies (zie hieronder)

randje3.jpg

over Artikelen

Welke Kleur is het nou precies?

De kleur kan afwijken van de afbeelding, bij twijfel neem contact met ons op. Ook de kleur van het cameraatje kan soms anders zijn, ipv zilver bv zwart. Het kleur van het hout is altijd anders omdat het hier om een 'levendig' produkt gaat.

Hoe groot is het? 

Soms staat dit bij een artikel vermeld, meestal om een indruk te geven van de grote van het artikel. Staat het niet vermeld en mocht u dit toch graag willen weten mail ons een link naar het artikel of een titel en wij meten het voor u op.

Moet ik het vogelhuisje verven?

Het vogelhuisje hoeft niet geverfd te worden maar dit mag wel, maar alleen aan de buitenkant en met ademende verf. Bij onze rubriek Tips en ideeën vindt u een zeer milieuvriendelijke KOOK verf die u zelf kunt maken!

Kan ik de kabel met tulpverbinding korter maken?

Nee, dit is niet mogelijk.

Ik ben niet tevreden met het artikel dat ik bij jullie kocht. Wat nu?
Jammer natuurlijk, maar het mag gewoon terug (mits het niet langer geleden is dan 14 dagen dat je bestelde en het artikel in originele staat verkeert en niet speciaal voor jou gemaakt is, zoals bijvoorbeeld de gestanste envelopjes). Neem even contact met ons op voor verdere instructies. [Je vindt hier het Formulier voor ontbinding dat je met de retourzending meegestuurd dient te worden.]

Garantie camera's

Op de camera's van de nestkast met eenvoudige camera, de nestkast multifunctionele uitvoering, de High definition kleuren/infrarood camera en de kleurencamera, los zit 1 jaar garantie.

Op de draadloze camera zit 2 jaar garantie en op de ontvanger en zender zit 1 jaar garantie.

randje6.jpg

over Betalen

IDEAL, SofortBanking/DIRECTebanking, Bancontact, CreditCard, Rembours, Vooraf betalen/overmaken, Afhalen

Een aantal mogelijkheden zoals u ziet.

  • Betalen met iDEAL, SofortBanking/DIRECTebanking, Bancontact, CreditCard kan via de beveiligde omgeving van KLARNA. Schrikt u dus niet als bij de betaling de begunstigde overschakeld naar de rekening van KLARNA. Het geld komt keurig op onze rekening en wij leveren u het produkt. Maar voor zo'n kleine webwinkel als de onze is KLARNA verreweg de goedkoopste en proffesioneelste oplossing. Het is heel eenvoudig en heel veilig: volg gewoon de stappen. Kijk voor meer informatie op http://www.ideal.nl/
  • Rembours is betalen aan de Postbode. Ter plekke, aan de deur, bij levering. De administratiekosten die PostNL hiervoor berekent, worden bij je bestelling opgeteld.
  • U kunt ook het bedrag via uw bank direct naar ons overmaken, zodra het bedrag bij ons op de rekening staat, nemen we de bestelling in behandeling
  •  Afhalen is mogelijk, maar alleen op afspraak. In overleg met u wordt afgesproken of u het geld vooraf overmaakt of bij afhalen contant en gepast betaalt.

Bent u een bedrijf in België neemt u even contact op over de handigste bestel procedure, over het verleggen van de BTW en het plaatsen van een mogelijke bestelbonnummer van uw financiele administratie-afdeling op de factuur/bestelbon.

Help, ik zit vast in de winkelwagen

mogelijke oorzaken kunnen zijn:

  • De webbrowser staat niet toe om zogenaamde 'cookies' op te slaan. Hierdoor kan de winkelwagen geen artikelen vasthouden.
  • U heeft langer dan 30 minuten niet in de webwinkel geklikt. Hierdoor wordt de sessie verbroken en is de winkelwagen weer leeg.
  • U gebruikt een anti virus/spam/spyware software die te streng is ingesteld. Laat zogenaamde 'cookies' toe in deze software.

randje8.jpg

over Verzenden & Verzendkosten

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten? 
Als we uw betaling hebben ontvangen, wordt uw order binnen 3 werkdagen verzonden.
Vaak is dat binnen 1 werkdag, soms - als het druk is bijvoorbeeld - iets later. 
U ontvangt van ons een verzendbevestiging. Daarna duurt het 1-3 werkdagen voordat de bestelling op de mat valt of de pakketbezorger op de stoep staat.

Help, ik heb Haast! 
Last Minute Cadeautje? Of een aankoop voor uzelf die u Snel nodig hebt? Mail ons even. We overleggen met u hoe het met Spoed kan worden verzonden.

Ik heb geen verzendbevestiging ontvangen, wat kan ik doen?
De bevestiging is een automatisch bericht en belandt soms in uw Junkmail of SPAM-map. Kijkt u daar dus eerst even. Niets gevonden? Neem dan even contact op. We kunnen dan voor u nakijken wanneer de bestelling verzonden is. NB We willen u wel vragen hiervoor een termijn van een dag of 3 in acht te nemen, zeker als u voor `vooraf betalen` hebt gekozen. We versturen dan immers binnen 3 werkdagen.

Ik wacht nu al 3 dagen bij mijn brievenbus en heb nog niets ontvangen. Kunnen jullie mijn bestelling traceren?
Alle bestellingen worden verzonden PostNL. U ontvangt na verzending een tracktracenummer van PostNL via de mail, zo kunt u ZELF uw bestelling volgen.

NOTA BENE: Heeft u alleen een paar enveloppen besteld, dan worden deze toch als een brievenbuspakje verzonden, zodat u uw bestelling via track-trace kunt volgen.

randje7.jpg

het is een Cadeau

Wat ik wil bestellen/heb besteld is een cadeau voor iemand. Kunnen jullie dat naar hem/haar opsturen? 
Natuurlijk! Graag zelfs. Vinden we leuk. We pakken het leuk in en doen als u wilt een persoonlijke boodschap op een kaartje erbij. De tekst kun u kwijt bij de opmerkingen en vul het adres van de ontvanger in bij Afleveradres. De rest gaat vanzelf. U mag ons de gegevens ook mailen, graag wel met vermelding van het bestelnummer en uw naam dan kunnen wij het sneller voor u opzoeken.

 

Mijn vraag staat er niet tussen?
Neem dan met ons op via de contact-pagina of mail info@hortusvitalis.nl


 

© 2013 - 2023 Hortus Vitalis - de levendige tuin | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel